Ecuador mamallaktapak mamakamachiyta (2008) kutin yuyarina
Main Article Content
Abstract
Kay killkaka, Ecuador Mamallaktapak shuk waranka iskunpatsak, iskun chunka pusak watapi (1998) killkachishkata, shinallatak ishkay waranka pusak watapi (2008) killkachishka Mamakamachiykunatami chimpapurashpa rikuchin, tawka kawsay, tawka yuyay chikan chikan kawsaypura yuyayta rikushpa, kay yuyaykunaka runakunapak mutsurishkakunata, hatun tantankuykuna, mañaykunata rurankapak hillaykunami kan. Katipika, mama llaktapak kamay imashina kamachinakuyta paktachishmanata, shinallatak tawkapura mama llaktapi sumkata wankurishpa kawsankapak kunashkakunapashmi kan.
Downloads
Article Details
Conference Proceedings Volume
Section
Responsibility of the authors:
The authors are responsible for the ideas and data collected in the manuscripts. They are additionally accountable for the fidelity of the information, the correction of the citations, the right to publish any material included in the text, and the presentation of the manuscript in the format required by the Journal (WORD template). A manuscript forwarded to CHAKIÑAN must not have been published before, nor must it have been submitted to another means of publication.
Copyright:
Published articles do not necessarily compromise the viewpoint of the CHAKIÑAN JOURNAL. The Journal is aligned to the policy of the licence de Creative Commons Reconocimiento-No comercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0). Each author retains the right to the paper published in the Chakiñan journal.
Privacy statement
The personal data and email addresses entered in this magazine will be used exclusively for the purposes stated by the publication and will not be available for any other purpose or person.
How to Cite
Share
References
- Ávila, R. (2012). ¿Debemos aprender el derecho penal estatal de la justicia indígena? En Boaventura de Sousa Santos y Agustín Grijalva (eds.). Justicia indígena, plurinacionalidad e interculturalidad en Ecuador (pp. 279-304). Quito: Abya-Yala.
- Becker, M. (2015). ¡Pachakutik! Movimientos indígenas, proyectos y políticos y disputas electorales en el Ecuador. Quito: Abya-Yala.
- De Sousa Santos, B. (2010). Descolonizar el saber, reinventar el poder. Montevideo: Gráfica Don Bosco.
Escobar, A. (2001). Introducción: lo cultural y lo político en los movimientos sociales latinoamericanos. Arturo
- Escobar y Sonia Alvares (eds.). Política cultural, cultura política. Una mirada sobre los movimientos sociales latinoamericanos (pp. 15-50). Bogotá: Instituto Colombiano de Antropología.
- Foucault, M. (2014). Las redes del poder. Buenos Aires: Prometeo Libros.
- García, F. (2003). Política, Estado y diversidad cultural: A propósito del movimiento indígena ecuatoriano. En Víctor Breton (ed.). Estado, etnicidad y movimientos sociales en América Latina (pp. 193-204). Barcelona: Icaria Editorial.
- García. F. (2007). Los pueblos indígenas del Ecuador: derecho y bienestar. Informe alternativo sobre el cumplimiento del Convenio 169 de la OIT. Quito: Flacso-Ecuador.
- Grijalva, A. (2008). El Estado Plurinacional e Intercultural en la Constitución ecuatoriana. Ecuador Debate, 75, 49-62.
- Gutierrez, R. (2009). Los ritmos de Pachakutik. Levantamiento y movilización en Bolivia (2000-2005). México: Bajo Tierra.
- Martínez, A. (2007). Derechos de los pueblos indígenas del Ecuador. Quito: Abya-Yala.
- Sierra, T. (2009). Entre la legitimidad y la ilegalidad: las apuestas de la policía comunitaria. Multiculturalización del estado, derechos indígenas y la globalización en América latina. Congreso 53 de Americanistas llevado a cabo en la ciudad de México.
- Sierra, N. (2014). Las falsas promesas de la Revolución Ciudadana: Excluyendo el contenido comunista de la revolución socialista. El correísmo al desnudo. Segunda edición (pp. 134-144).Quito: Montecristi Vive.
- Trujillo, J. (2012). Plurinacionalidad y Constitución. En Boaventura de Sousa Santos (ed.) Justicia indígena, plurinacionalidad e interculturalidad en Ecuador (pp. 305-316). Quito: Abya-Yala.
- Ospina, P. (2009). Movimientos sociales y participación política. En Ángel Montes (ed.). Ecuador contemporáneo. Análisis y alternativas actuales (pp. 199-222). Murcia: Universidad de Murcia.
- Poole, D. (2008). El estado y sus márgenes. Etnografías comparadas. Cuadernos de Antropología Social, 27, 19-52.
- Walsh, K. (2013). Pedagogías decoloniales. Prácticas insurgentes de resistir, (re) existir y (re) vivir. Tomo I (editora). Quito: Abya-Yala.
- Walsh, K. (2012). Interculturalidad crítica (de) colonialidad. Serie pensamiento decolonial. Quito: Abaya-Yala.
- Wallerstein, I. (2008). ¿Qué es lo que los Zapatistas han logrado?. Contrahistorias. La otra mirada de Clío, 51-55.