CHIKAN YACHAY INGLÉS, HAMPIK TUKUNA YACHAYKUNAPI, MAY MUTSURIK KASHKAMANTA

Contenido principal del artículo

Dennys Vladimir Tenelanda López
http://orcid.org/0000-0002-2450-6925
Mónica Castelo Reyna
http://orcid.org/0000-0003-4659-4564
Magdalena Ullauri Moreno
http://orcid.org/0000-0001-5185-8566
Washington Mancero Orozco
http://orcid.org/0000-0002-2234-4002

Resumen

Kay taripayka, Kiru hampik runakuna, chikan yachay inglés shimipa chusku ushaykunapi, ima mutsurikunata, llakikunata, alli kashkakunatapash rikuna munaytami charin. Kay taripayka, llaktakunapi rurashka, kuskaychishpa rurashka, shuktakkunashina rushkapish kan. Kay llankayka tapuykunata rurashpa, Ecuador mamallakta, Chimborazo Amawta Yachaywasimanta 26 kiru hampikmanta especialistas yachachikkuna kutichishkami kan. Especialistas runakuna inglés shimipa chusku ushaykunapi llakikunata charishka rikurirkami; 7.7% runakunallami, uyanata rimanatapash achka alli yachanchik nishkakuna; shinallatak 15,4% runakunaka killkanata killkakatinata achka alli yachanchik nishkakuna. Shinami, inglés shimipa ushaykunata, yuyaykunatapash, kiru hampinapi sinchiyachinkapak, shun kamuta rurashpa yachachina mutsuy rikurirka; kayta, shuklla kuska alli makiman yuyarishpa taripashkami kan (prueba t de una muestra); Kaywanka, kiru hampik yachachikkunapa ushaykuna 0,70 (p=0,00; 1-p/2=1;t=4,34 (25)) chimpapurarirka, chaymanta 70% urayman yachashka rikurirka. Shinami, kay taripayka yachachikkuna ñawipi may alli kashka rikurirka.

##plugins.themes.bootstrap3.displayStats.downloads##

##plugins.themes.bootstrap3.displayStats.noStats##

Detalles del artículo

Cómo citar
Tenelanda López, D. V., Castelo Reyna, M., Ullauri Moreno, M., & Mancero Orozco, W. (2020). CHIKAN YACHAY INGLÉS, HAMPIK TUKUNA YACHAYKUNAPI, MAY MUTSURIK KASHKAMANTA. Chakiñan, Revista De Ciencias Sociales Y Humanidades, 10, 102-115. https://doi.org/10.37135/chk.002.10.07
Sección
ARTÍCULOS DE INVESTIGACIÓN

Cómo citar

Tenelanda López, D. V., Castelo Reyna, M., Ullauri Moreno, M., & Mancero Orozco, W. (2020). CHIKAN YACHAY INGLÉS, HAMPIK TUKUNA YACHAYKUNAPI, MAY MUTSURIK KASHKAMANTA. Chakiñan, Revista De Ciencias Sociales Y Humanidades, 10, 102-115. https://doi.org/10.37135/chk.002.10.07

##plugins.generic.shariff.share##

Referencias

Allouche, W. S. & Benmoussat, S. (2012). Designing and Implementing an ESP Course for Medical Students: A Step Towards Building up a Knowledge Society. Chetouane, Argelia: Abou-Berk Belkaid University.

Alqurashi, F. (2016). English for Medical Purposes for Saudi Medical and Health Professionals. Advances in Language and Literary Studies, 7(6), 234–52.

Beltrán, Ó. (2006). Factor de impacto. Revista Colombiana de Gastroenetrología, 21(1), 57–61.

Bueno, C. & Henández, M. (2002). Inglés con fines específicos: entonces y ahora. Instituto Superior de Ciencias Médicas, 3.

Buitrago, J. & Herrera E. (2010). Metodología “Respuesta Física Total” como herramienta para el aprendizaje del Inglés en grado primero del Liceo Arquideocesano de Nuestra Señora (tesis de grado). Universidad de Manizales, Manizales, Colombia.

CONAIE. (19 de julio de 2014). Kichwa. Recuperado de https://conaie.org/2014/07/19/kichwa/

EF Education First. (2018). EF EPI Índice del Dominio del Inglés de EF 2018. Retrieved from https://www.ef.com/__/~/media/centralefcom/epi/downloads/full-reports/v8/ef-epi-2018-spanish-latam.pdf

Gerivani, L. (2016). An Analysis of the English Language Needs of Medical Students and General Practitioners : A Case Study of Guilan University of Medical Sciences. International Journal of English Language and Literature Studies, 5(2), 104–110. https://doi.org/10.18488/journal.23/2016.5.2/23.2.104.110

Herrera, J. & Vallejo, A. (2013). Evaluación del aprendizaje de Inglés y su transversalidad en el programa de Psicología. México: Universidad Veracruzana.

Javid, C. Z. (2011). EMP Needs of Medical Undergraduates in a Saudi Context. Kashmir Journal of Language Research, 14(1), 89–110.

Kayaoğlu, M. N. & Dağ Akbaş, R. (2016). An Investigation into Medical Students’ English Language Needs. Participatory Educational Research, spi, 16(1), 63–71. https://doi.org/10.17275/per.16.spi.1.8

Leal , A. & Hernández , Y. (2016). Evolución de la odontología. Oral, 17(55), 1418-1426.

Montes De Oca, I. & Morete, C. (2017). Diseño de la estrategia de Inglés con propósitos específicos en un contexto extracurricular para el aprendizaje del Inglés técnico médico en estudiantes de medicina de la Universidad Regional Autónoma de los Andes (tesis de maestría). Pontificia Universidad Católica del Ecuador, Ambato, Ecuador. Recuperado de http://repositorio.pucesa.edu.ec/bitstream/123456789/2138/1/76567.pdf

Niazi, M. M. (2014). The Need for English Language Courses in Pakistani Medical Colleges. New Horizons, 8(1), 39–52.

Ortiz, M., Rodríguez, A. & Piñero, A. (2014). Nuevas tendencias metodológicas en la enseñanza de lenguas extranjeras. España: Universidad de Cádiz.

Paltridge, B. & Starfield, S. (2013). The Handbook of English for Specific Purposes. Boston: Wiley-Blackwell.

Pavel, E. (2014). Teaching English for medical purposes. Bulettin of the Transilvania University of Brasov, Series VII: Social Sciences and Law, (2), 39–46.

Rodis, O. M. M., Barroga, E., Barron, J. P., Hobbs, J., Jayawardena, J. A., Kageyama, I. & Yoshimoto, K. (2014). A proposed core curriculum for dental English education in Japan. BMC Medical Education, 14(1), 1–9. https://doi.org/10.1186/s12909-014-0239-4

Rozgienė, I. & Trečiokaitė, A. (2019). Survey of the English Language Needs of the Senior Students of Physical and Biomedical Sciences. Verbum, 2, 122–130. https://doi.org/10.15388/verb.2011.2.4962

Salager-Meyer, F. (2014). Origin and development of English for Medical Purposes. Part II: Research on spoken medical English. Medical Writing, 23(2), 129–131. https://doi.org/10.1179/2047480614z.000000000204

Sequeira, A. H. (2016). Introduction to concepts of teaching and learning. Applied and Social Sciences Magazine, 6(1), 1–6.

Sierra-Galan, L. (2016). El idioma « inglés » en la medicina. Archivos de Cardiología de México, 86(1), 97–98. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1016/j.acmx.2015.09.001

Valdés, M., González, S., Diaz, I., Verdayes, A. & Diaz, L. (2010). La enseñanza del inglés en las ciencias médicas : su repercusión social. Rev. Ciencias Médicas, 14(3). Recuperado de http://scielo.sld.cu/pdf/rpr/v14n3/rpr06310.pdf

Weston, J. (2015). How Much English Does a Dentist Need ? National Council of Teachers of English, 11(2), 71–74. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/355966